Geschiedenis
In 1998 bezocht machinebouwer Niels Holme Larsen een fietsbeurs in het centrum van Kopenhagen. De volgende dag concludeerde een criticaster van de Deense krant Politiken dat fietsen enkel konden wedijveren met auto's als ze 2 kinderen en boodschappen konden vervoeren op hetzelfde moment. Toen Niels deze recensie gelezen had, besloot hij om zo'n fiets te bouwen. Dit resulteerde in de inmiddels bekende Nihola bakfiets.
Vandaag, 18 jaar later, ontwikkelt, produceert, verkoopt en biedt Nihola service op eigen driewielers voor gezinnen, revalidatie / handicap-, institutioneel- en commercieel gebruik.
Het doel en de visie van Nihola was om vervolgens de marktleider en innovator op de Deense markt te worden. Met meer dan 10.000 nihola-fietsen in Kopenhagen alleen is dit doel vervuld. Het doel en de visie is nu om concurrerend te blijven op de Deense markt terwijl ze hogere marktaandelen behalen in Europa en Noord-Amerika - ze hebben momenteel dealers in 35 Europese landen, Canada en de Verenigde Staten
In 2008 werd een Duitse Nihola-dochteronderneming opgericht in Berlijn (nihola GmbH) en in 2009 begon de samenwerking met Franse investeerders met betrekking tot een Franse Nihola-productie (nihola.fr). Vanwege twee nieuw verworven productiefaciliteiten ten westen van Kopenhagen, werd besloten de Duitse productie met ingang van 1 januari 2011 naar Denemarken te verhuizen. Dit betekent dat alle Nihola-fietsen met de hand worden gebouwd in Denemarken, met uitzondering van nihola-fietsen voor de Franse en Spaanse markt.